Max har beste burger i Hedmark

Oslo 31.03.2015 10.30 (Oppdatert 07.01.2020 08.48) Siden åpningen 17. mars har folk valfartet til Max nyeste restaurant i Nydal i Hedmark. Nå vet vi grunnen: Vi har de beste burgerne. I en uhøytidelig test gjennomført av Hamar Arbeiderblad 27. mars, gikk Max seirende ut av duellen mot Burger King og McDonalds.

Foruten å være best på smak, lot testpanelet seg imponere over det effektive bestillingssystemet man har på Max: «Blant nyhetene på Max er et særs effektivt bestillingssystem. Alle som har stått på et burgersted og ergret seg over køsystemer som ikke fungerer og mat som aldri kommer, vil oppleve at på Max virker det nærmest foruroligende kjapt.» heter det i testen.

- Dette bestillingssystemet er helt nytt i Norge, og finnes kun på to restauranter i Sverige, forteller VD i Max, Richard Bergfors. - Disse ekspressautomatene gjør det enklere for kundene å bestille akkurat de de ønsker seg. Dette er den første restauranten i Norge med denne løsningen, men planen er at dette skal implementeres i alle våre nye restauranter, sier han.

Foruten rask levering, imponerer også maten Hamar Arbeiderblad: «I tillegg er menyen med pommes frites raus, skikkelig varm og egentlig ganske appetittlig. Originalburger-menyen er prisgunstig i startfasen, og Max har åpenbart pøst på med folk i alle funksjoner. Men fortsetter det i samme stilen, har de alle muligheter til å holde seg på burgertoppen.»

Vinner alle smakstester
I sommer vant også Max en liknende konkurranse i Oslo, men da i en blindtest. Da var det YouGov som utførte testen, og det kom frem at Max sine burgere var de saftigste og best på smak, dressingen virket nesten hjemmelaget og burgerbrødet var ferskt, var dommen den gang.

- Vi er fortsatt relativt nye i Norge, men har 101 restauranter og over 45 års erfaring i Sverige. Max har store ambisjoner for vekst og ekspansjon i Norge og derfor ville vi finne ut mer om nordmenns smaksvaner. I Sverige vinner Max absolutt alt av smakstester og det viser seg at nordmenn ikke er så ulike svenskene, de vil ha kvalitet og god smak på burgeren, avslutter Bergfors.

Link til testen i Hamar Arbeiderblad

For mer informasjon, kontakt:
Fredrika Fredmark
PR-ansvarlig Max