MAX åpner nok en restaurant på Sørlandet – denne gangen i Arendal

06.04.2022 08.00

MAX’ niende restaurant i Norge og den andre på Sørlandet åpner i Arendal. Restauranten, som ligger i Arendalsporten på Strømsbusletta, har plass til over 200 gjester, og den svenske burgerkjeden har ansatt nesten 40 personer fra nærområdet for å drive den.

Storsatsingen på Sørlandet bunner i MAX’ ekspansjonsstrategi i Norge. I dag har de ni restauranter her i landet, men planen er å åpne mellom 50 og 60 restauranter i løpet av de neste ti årene. Nylig åpnet den svenske kjeden også i Kristiansand, noe som har vært en vellykket satsing. Rickard Holm, som er Sverige- og Norgesjef i MAX, ser derfor frem til nok en åpning på Sørlandet.

- Det er virkelig gøy å åpne i Arendal. Jeg synes det er på tide at sørlendingene får prøve burgerne våre, og fremfor alt de grønne alternativene til rødt kjøtt. Disse burgerne har vært populære hjemme i Sverige, og jeg håper at de vil slå an her på Sørlandet også, sier Rickard Holm.

Kevin Rios blir restaurantsjef i Arendal. Han begynte hos MAX i Oslo for åtte år siden og har siden satset på utvikling og en karriere i MAX-systemet. Kevin driver nå sin første restaurant sammen med 40 nye medarbeidere fra nærområdet, og han forteller at det er arbeidsmiljøet som har gjort at han har trivdes så godt og har ønsket å bli værende så lenge.

- Når man jobber her, merkes det tydelig at MAX er en familiebedrift. Tidligere jobbet jeg på restauranten på Egertorget i Oslo, og der ble vi som en stor familie, en stemning jeg ønsker å skape sammen med kollegene mine her i Arendal også. Jeg synes at vi i MAX generelt er gode på å få med oss alle i gjengen og jobbe sammen som et lag uansett om man jobber ekstra eller heltid, sier Kevin Rios.

Restauranten ligger på Gåsåsen 4 ved Arendalsporten på Strømsbusletta, har drive-in og sitteplasser både inne og ute. Samtidig finnes det gode parkeringsmuligheter for gjester som kommer med bil og/eller sykkel. Restauranten er åpen kl. 10.00–01.00 alle dager og innvies 6. april kl. 10.00. Åpningsseremonien ledes av Sverige- og Norgesjef Rickard Holm sammen med Tony Jakobsson, vice Sverige- og Norgesjef, restaurantsjefen Kevin Rios og Robert Cornels Nordli, ordfører i Arendal kommune.